simonhuizinga.NL
Google Shopping
Google Shopping is het winkelplatform binnen Google en als het ware de vergelijkingswebsite van Google wanneer het gaat om PLA’s (Product Listing Ads). Voor de meeste e-commerce partijen komt tegenwoordig al meer dan 70% van de omzet uit Google Shopping. Vaak worden de Google Shopping resultaten namelijk boven de tekstadvertenties van Google Ads getoond en maken veel consumenten gebruik van de opties zoals prijsvergelijking.
Hoe kunt u er dan adverteren?
Op basis van een productfeed kan productinformatie richting Google gestuurd worden. Wanneer u dit succesvol weet te doen dan ontstaat er een win-win situatie. U kunt uw producten visueel presenteren en consumenten vinden sneller de producten waar ze naar op zoek zijn.
Feedoptimalisatie en Google Merchant Center
Om succesvol te adverteren binnen Google Shopping is het van belang dat uw feed alle relevante productinformatie bevat. Denk hierbij aan:
Titel van het product;
Omschrijving van het product;
Afbeeldingslocatie van het product;
Landingspagina van het product;
Etc..
Voor Google Shopping dient u een Google Merchant Center account aan te maken en uw feedlocatie in te geven. Wij helpen u graag met het inrichten en instellen. Dan help ik bij het gehele proces vanaf het opzetten van een productfeed tot het optimaliseren van uw productfeed en het inrichten van een structuur binnen Google Ads.
Google Shopping uitbesteden
Vervolgens gaat het om welke handvatten u Google geeft om met uw data aan het werk te gaan. Wat wij vaak zien zijn bedrijven met accounts die er aardig in slagen om productinformatie door te sturen naar Google maar die vervolgens Google helemaal vrij laten bij de invulling. Ook hier geldt dat de beste combinatie is om de optimalisatieslag samen met Google te maken. Er valt namelijk nog veel meer rendement (ROAS) uit uw PLA’s te halen door ze onder te verdelen in een overzichtelijke structuur met individuele biedingen en uitsluitingen. Dit kan het verschil maken tussen verliesgevende en winstgevende campagnes.
Liever advies in combinatie met optimalisatie? Ook voor een second opinion op uw bestaande campagne helpen we u graag!
Freelance Google Shopping Specialist
Als ondernemer wil je je volledig kunnen richten op de kernactiviteiten van je bedrijf. Het opzetten en optimaliseren van Google Shopping campagnes vergt echter tijd, aandacht en expertise. Het inhuren van een freelance Google Shopping specialist zoals Simonhuizinga.nl biedt dan uitkomst. Met ruime ervaring en up-to-date kennis van Shopping-advertenties kan ik snel en efficiënt te werk gaan. Hierdoor bespaar jij als ondernemer niet alleen tijd en energie, maar ben je ook verzekerd van effectieve en succesvolle campagnes.
Voor iedere ondernemer een geschikt pakket
SEA INSTAP
- Leg de absolute SEA basis voor uw website of webshop.
SEA BASIS
- Compleet pakket voor een volwassen SEA strategie.
SEA PRO
- Pakket voor de e-commerce professional.
Kom in contact met Simonhuizinga.nl
Simonhuizinga.nl
Geef uw online onderneming een boost met de diensten van Simonhuizinga.nl. Samen met mijn netwerk van enthousiaste specialisten maken wij uw project graag tot een succes!
© 2023 Simon Huizinga Online Marketing
VOLGEN