simonhuizinga.NL

Succesvol verkopen met uw productfeed

 Google Shopping

“Wat is Google Shopping en hoe kan ik er met mijn producten succesvol adverteren?
Google Shopping is het winkelplatform binnen Google en als het ware de vergelijkingswebsite van Google wanneer het gaat om PLA’s (Product Listing Ads). Voor de meeste e-commerce partijen komt tegenwoordig al meer dan 70% van de omzet uit Google Shopping. Vaak worden de Google Shopping resultaten namelijk boven de tekstadvertenties van Google Ads getoond en maken veel consumenten gebruik van de opties zoals prijsvergelijking.

Hoe kunt u er dan adverteren?

Op basis van een productfeed kan productinformatie richting Google gestuurd worden. Wanneer u dit succesvol weet te doen dan ontstaat er een win-win situatie. U kunt uw producten visueel presenteren en consumenten vinden sneller de producten waar ze naar op zoek zijn.

Feedoptimalisatie en Google Merchant Center

Om succesvol te adverteren binnen Google Shopping is het van belang dat uw feed alle relevante productinformatie bevat. Denk hierbij aan:
  Titel van het product;
  Omschrijving van het product;
  Afbeeldingslocatie van het product;
  Landingspagina van het product;
Etc..

Voor Google Shopping dient u een Google Merchant Center account aan te maken en uw feedlocatie in te geven. Wij helpen u graag met het inrichten en instellen. Dan help ik bij het gehele proces vanaf het opzetten van een productfeed tot het optimaliseren van uw productfeed en het inrichten van een structuur binnen Google Ads.

Google Shopping uitbesteden

Vervolgens gaat het om welke handvatten u Google geeft om met uw data aan het werk te gaan. Wat wij vaak zien zijn bedrijven met accounts die er aardig in slagen om productinformatie door te sturen naar Google maar die vervolgens Google helemaal vrij laten bij de invulling. Ook hier geldt dat de beste combinatie is om de optimalisatieslag samen met Google te maken. Er valt namelijk nog veel meer rendement (ROAS) uit uw PLA’s te halen door ze onder te verdelen in een overzichtelijke structuur met individuele biedingen en uitsluitingen. Dit kan het verschil maken tussen verliesgevende en winstgevende campagnes.

 Liever advies in combinatie met optimalisatie? Ook voor een second opinion op uw bestaande campagne helpen we u graag!

Kom in contact met Simonhuizinga.nl

Heeft u een vraag aan een van onze specialisten en/of wilt u vrijblijvend kennis maken?

Simonhuizinga.nl

Geef uw online onderneming een boost met de diensten van Simonhuizinga.nl. Samen met mijn netwerk  van enthousiaste specialisten maken wij uw project graag tot een succes!

© 2017 Rankbuddies WebDevelopment

VOLGEN